Nietrwała treść, znikająca do 24 godzin. Jest niemożliwa do skomentowania czy likowania.
Określa jakość i trafność reklamy do konkretnej grupy odbiorców.
Inaczej krótkie kliknięcie, sytuacja gdy użytkownik wejdzie w dany link i po chwili powróci do wcześniejszch wyszukań.
Format reklamowy wykorzystywany na Fb oraz Instagramie. Umożliwia wyświetlanie więcej niż jedej grafiki. Użytkownik może przewijać karty przesuwając karty.
Modyfikacja wszystkich elementów związanych z marką, zazwyczaj mając na celu odnowienie jej. Celem takiego dziąłania jest polepszenie pozycji marki na runku.
Odpowienik audycji radiowej, najczęsciej nagrywany w odcinkach. Przywiera różne formy oraz porisza urozmaicone tematyki.
Spersonalizowany kanał informacji używany na portalach społecznościowych.
Obrazek graficzny lub filmik, często o zabarwieniu humorystycznym lub satyrycznym. Jego celem jest wzbudzneie emocji.
Narzędzie służące do tworzenia i zarządzania reklamami na FB oraz Instagramie.
-
Działania polegające na "szeptaniu" odbiorcy o danej marce lub produkcie w samych superlatywach. Działania mogą być jawne lub tajne.
Osoba, które umiejętnie potrafi wpłynąc na opinię innych i zachęcić do skorzytania z produktu lub zakupów.
Konto na Fb osoby zmarłej, którym opiekuje się wyznaczona osoba. Służy do dzileenia się wspomnieniami.
Slowa klucze, używane podczas wyszukiwania informacji.
Wizualizacja informacji, której celem jest zaprezentowanie wiedzy w prosty i klarowny sposób.
Format graficzny, wykorzystywany do zwykłych lub ruchomych obrazków.
Są to wszelkie usługi handlowe w Internecie, np. sprzedaż produktów lub usług.
Zbiór wszelkich aktywności na stronie. Dzięki niemu można monitorować wszystkie polubienia, komentarze czy udostępnienia.
Post, który został stworzony na potrzeby kampanii reklamowej, pojawia się jedynie w aktualnościach grupy docelowej.
Strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści w celu zbudowania sprecyzowanej grupy docelowej.
Osoba tworząca materiały wykorzystywane we wwzytkich środkach przekazu.
Można to nazwać przynętą do kliknięcia. Dotyczy głównie tytułów lub nagłówków. uważany za formę internetowej nieuczciwości.
Zablowanie danego użytkownika, po naruszeniu zasad danej platformy.
Brzmi jak reklama, jednak zawiera wartościową treść, merytoryczne przygotowanie, jedynie zawiera małę wziankę o marce lub produkcie.
Narzędzie służące badaniu opinii. Szczególnie przydatne dla firm prowadzących sprzedaż na FB, w celu poznania potrzeb i oczekiwań konsumentów.
Real time marketing, to inaczej marketing w czasie rzeczywistym
Pay Per Click, opisuje rodzaj reklamy, której główną cechą jest płatność za kliknięcie, nie za wyświetlanie.
Google Analystics. Narzędzie analityczneod Google.
Frequently Asked Questions, często zadawane pytania. Najczęściej używany przy zbiorze pytan i odpowiedzi na temat danej marki lub produktu.
Osoby, które określiły, że chcą otrzymywać Twój content, zapisały się na listę mailingową.
Współczynnik wyszukiwania organicznego daje nam informację, dotyczącą ile osób odwiedziło naszą stronę w nieodpłatny sposób.
Wkaźnik, informujący o tym ile leadów generuje dana kampania.
Business to Consumer. Transakcje realizowane są pomiędzy firmami a klientami indywidualnymi.
Business to Business. Transakcje prowadzone są pomiędzy firmami.
Potencjalni klienci, którzy wykazywali niewielkie lub żadne zainteresowanie marką.
Software as a service. Model dystrybucji oprogramowania za pomocą "chmury". Plik znajduję się na serwerze usługodawcy i udostępniany jest klientom.
Konsument potencjalnie zainteresowany naszą marką lub produktem. Leadem staje się osoba, która pozostawiła po sobie na stronie dane kontaktowe (np.mail)
To pierwsz strona, na którą trafia odwiedający wskutek dziąłań marketingowych.
Conversion rate, współczynnik konwersji.
Net Promoter Score, narzędzie do oceny lojalności klienów danej marki.
Element prowadzenia analityki ruchu przychodzącego z social mediów. Do każdego linku można wkleić zmienną UTM by analizować ruch w raportach.
Key Performance Indicator, kluczowe wskaźniki do osiągnięcia. Za ich pomoca mierzymy efektywność prowadzonych działań i jak skutecznie osiągane są cele biznesowe.
Połaczenie pozwalające na komunikację między dwoma uczestnikami wymieniejącymi informacje.
To ilość pewnego składnika w danym momencie. Derminanty przychodów i kosztów przedsiębiorstwa.
Ustalenie konkretnych celów i sposobów ich realizacji.
Forma analizy szans, zagrożeć, plusów oraz minusów danego działania. Używana podczas planowania strategicznego.
Grupa do której skierowany jest nasz komunikat, reklama lub produkt.
Jasno sformułowane, opisane liczbowo wskaźniki rozwoju.
Call to action. Zachęta do odbiorcy lub klienta mająca na celu wywołać natychmiastową reakcje (np. sprawdź teraz).
Program wykonujący pewne czynności w zastępie za czlowieka.
Direct Message, wiadomość prywatna. Stosowana zarówno np. Facebooku jak i w mailach.
Lead nurturing bazuje na zachowaniach klientów, np. wysyłamy konretne maile dostosowane do zachowań naszych odbiorców.
Człowiek jest ważniejszy od zysku, globalny ruch wytwórców.
Google Display Network, sieć reklamowania google.
-
Rożni ludzie w różnych moemntach mają rożne potrzeby i dlatego nie można stale prezentować im tych samych treści. Potrzebne są etapy: zapoznanie, zbudowanie relacji, sprzedaż.
-
Impressions, liczba wyświetleń.
Reach, ile osób widziało naszą treść.
Wskaźnik rezygnacji klientów. Czyli stosunek liczby klientów na początku podanego przedziału czasowego i na końcu.
Koszt za lead. Suma wydatków podzielona przez pozyskane leady (np. wypełnienie formularza)
Koszt pozyskanego klienta lub koszt za akcję. Wydatki na reklamę podzielone przez liczbę pozyskanych klientów/akcję.
Pełna nazwa, cost per click. Pojawia się w momencie tworzenia kampanii polegających na płaceniu za każde kliknięcie/wejście na naszą stronę.
Return on ad spend, wskaźnik informujący o zwrocie z kampanii reklamowej.
Return on Investment, wkaźnik wzrotu z inwestycji.
Współczynnik konwersji.
Produkty sprzedawane szybko i często (np. produkty spożywcze).
Click Through Rate-współczynnik klikalności danej reklamy, względem osób, którę ją zobaczą. Tak możemy zmierzyć skuteczność reklam.
Czyli ile z wysłanych e-maili dotrze do adresatów i zostanie otwartych.
-
Wspołczynnik wyjść.
Linki zwrotnne.
Ile osób wpisało się do naszej bazy (np. mailingowej).
Net Promoter Score, w skali od 1 do 10 bada jak klient poleci naszą firmę lub produkt dalej.
Procent wypowiedzi o Twojej marce lub produkcie na tle innych. Obliczany automatycznie przez monitoring internetu.
Czy np. marka jest lubiana, ile procent wypowiedzi jest pozytywnych oraz negatywnych. Obliczany automatycznie przez monitoring internetu.
Bardzo ważny czynnik. Należy obliczyć wpłaty z kampanii i podzielić przez liczbę klientów.
Mogą to również być klienci lub subskrybenci. Wyrażany stosunek w procentach, nowych osób do starych. Stały poziom klientów oznacza dobrą retencję.
Inaczej lojalność. W przypadku zbierania pieniędzy to analiza czy osoba ponawia wpłatę. W przypadku sprzedaży, czy klient ponowni zakup.
Badania dotyczące satysfakcji klienta, wyrażane w procentach.
Czyli doświadczenie klienta z naszą marką.
Uwaga, zainteresowanie, pożadanie lub działanie.
-
Termin określający rzadko wyszukiwane frazy. Stosują ją osoby, które dokłądnie wiedzą czego szukają.
Search Engine Optimization, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Proce zmierzający do osiągnięcia przez dany serwis jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych.
To użytkownik identyfikowany na podstawie używanego przez niego Id lub danych z ciasteczek.
Interakcje pozwolą Ci badać zaangażowanie swojej społeczności oraz odbiorców. (Udostępnienia, reakcje, komentrze)
Jest to odświeżenie wcześniej stworzonych treści, dostosowanie do nowego formatu i ponowne wykorzystanie.
Materiał nagrywany na żywo z możliwością komentowania oraz lajkowania.
To opcja na skuteczne reklamowanie na Facebooku. Na taką grupę składają osoby zaangażowane w Fanpage oraz te, które odwiedziły stronę internetową lub wykonały inne określone działanie.
-
Patrzenie w sposób analityczny tylko na jedną wartość. Większość wskaźników wymaga, patrzenia i analizowania zmiennych w grupie, aby widzieć zależności.
-
Sprawia, że widzimy tylko szczegół, nieskupiając sie na ogóle. Częsty błąd marketingowców, Wzrost CTR nie musi oznaczać poprawy konwersji.
Heurystyka, która polega na zakotwiczeniu pewnej informacji w głowie, ktorą możemy wykorzystać następnie podświadomie.
Tendencja do oceniania pewnych sytuacji z przeszłości.
-
Rozpuszczenie wartych informacji przez mniej ważne.
Program działalności przedsiębiorstwa ukierunkowany na wykorzytanie potencjału i zasóbów do osiągniecia celów.
Osoba, która posida dużą i zaangażowaną grupę odbiorców na platformie social media. Z racji na swoje zasięgi, taka osoba może wpływać oraz zwiększać świadomość swoich odbiorców.
-
-
-
Strategia marketingowa, ukierunkowana na wspieranie wizerunku prawników i marki. Kreowanie zespołu jako specjalitów w swojej branży.
Emotional Value Proposition
Analiza częstotliwości wejśc oraz czas od ostatniego zakupu. Pozwala określić jakość klientów.
Grupa podobnych odbiorców do grupy niestandardowej (np. takiej, która wykonała interakcje z naszym kontem)