orions-logo
image
  • Słownik
    • Stories
    • Wskaźnik trafności
    • Short Click
    • Reklama karuzelowa
    • Rebranding
    • Podcast
    • Os czasu
    • Mem
    • Menadżer reklam
    • Viral
    • Marketing szeptany
    • Lider opinii
    • "In memorial" w odniesieniu do konta na FB
    • Keyword
    • Infografika
    • Gif
    • E-commerce
    • Dziennik aktywności
    • Dark post
    • Content marketing
    • Copywriting
    • Clickbait
    • Ban
    • Artykuł sponsorowany
    • Ankiety Facebook
    • RTM
    • PPC
    • GA
    • FAQ
    • Fani strony
    • Zasięg organiczny
    • Lead Volume
    • B2C
    • B2B
    • Zimne leady
    • SAAS
    • Lead
    • Landing Page
    • CR
    • NPS
    • UTM
    • KPI
    • Kanały komunikacji
    • Zasoby
    • Taktyka
    • SWOT
    • Grupa docelowa
    • Cel
    • CTA
    • Bot
    • DM
    • LN
    • Fair trade
    • GDN
    • Polaryzacja
    • Lejek sprzedażowy
    • Social selling
    • Wyświetlenia
    • Zasięg
    • ChR
    • CPL
    • CPA
    • CPC
    • ROAS
    • ROI
    • CR
    • Fast-moving consumer goods
    • CTR
    • Współczynnik dostarczalności maili
    • Ewaulacja
    • Exit rate
    • Blacklink
    • Współczynnik wpisywania się
    • NPS
    • Share of voice
    • Wydźwięk
    • Średnia darowizna
    • Nowi darczyńcy
    • Retencja
    • CSAT
    • Customer Experiens
    • AIDA
    • On-page
    • Strategia długiego ogona
    • Seo
    • Unikalni użytkownicy
    • Interakcja
    • Recykling treści
    • Live
    • Grupy niestandardowe
    • Efekt fałszywej powszechności
    • Błąd analityczny
    • Efekt czystej ekspozycji
    • Efekt skupienia
    • Zakotwiczenia
    • Pewność wsteczna
    • Ślepota pozauwagowa
    • Efekt rozpuszczenia
    • Strategia
    • Influencer
    • Paradoks wyboru
    • Poziom Indentyfikacji
    • Branding
    • Personal Branding
    • EVP
    • RFM
    • Lookalike
  • Podstawy
  • O nas
  • Blog
  • Kanały
  • Kontakt
  • MEdiagnoza
Follow
  • Stories

    Nietrwała treść, znikająca do 24 godzin. Jest niemożliwa do skomentowania czy likowania.

  • Wskaźnik trafności

    Określa jakość i trafność reklamy do konkretnej grupy odbiorców.

  • Short Click

    Inaczej krótkie kliknięcie, sytuacja gdy użytkownik wejdzie w dany link i po chwili powróci do wcześniejszch wyszukań.

  • Reklama karuzelowa

    Format reklamowy wykorzystywany na Fb oraz Instagramie. Umożliwia wyświetlanie więcej niż jedej grafiki. Użytkownik może przewijać karty przesuwając karty.

  • Rebranding

    Modyfikacja wszystkich elementów związanych z marką, zazwyczaj mając na celu odnowienie jej. Celem takiego dziąłania jest polepszenie pozycji marki na runku.

  • Podcast

    Odpowienik audycji radiowej, najczęsciej nagrywany w odcinkach. Przywiera różne formy oraz porisza urozmaicone tematyki.

  • Os czasu

    Spersonalizowany kanał informacji używany na portalach społecznościowych.

  • Mem

    Obrazek graficzny lub filmik, często o zabarwieniu humorystycznym lub satyrycznym. Jego celem jest wzbudzneie emocji.

  • Menadżer reklam

    Narzędzie służące do tworzenia i zarządzania reklamami na FB oraz Instagramie.

  • Viral

    -

  • Marketing szeptany

    Działania polegające na "szeptaniu" odbiorcy o danej marce lub produkcie w samych superlatywach. Działania mogą być jawne lub tajne.

  • Lider opinii

    Osoba, które umiejętnie potrafi wpłynąc na opinię innych i zachęcić do skorzytania z produktu lub zakupów.

  • „In memorial” w odniesieniu do konta na FB

    Konto na Fb osoby zmarłej, którym opiekuje się wyznaczona osoba. Służy do dzileenia się wspomnieniami.

  • Keyword

    Slowa klucze, używane podczas wyszukiwania informacji.

  • Infografika

    Wizualizacja informacji, której celem jest zaprezentowanie wiedzy w prosty i klarowny sposób.

  • Gif

    Format graficzny, wykorzystywany do zwykłych lub ruchomych obrazków.

  • E-commerce

    Są to wszelkie usługi handlowe w Internecie, np. sprzedaż produktów lub usług.

  • Dziennik aktywności

    Zbiór wszelkich aktywności na stronie. Dzięki niemu można monitorować wszystkie polubienia, komentarze czy udostępnienia.

  • Dark post

    Post, który został stworzony na potrzeby kampanii reklamowej, pojawia się jedynie w aktualnościach grupy docelowej.

  • Content marketing

    Strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści w celu zbudowania sprecyzowanej grupy docelowej.

  • Copywriting

    Osoba tworząca materiały wykorzystywane we wwzytkich środkach przekazu.

  • Clickbait

    Można to nazwać przynętą do kliknięcia. Dotyczy głównie tytułów lub nagłówków. uważany za formę internetowej nieuczciwości.

  • Ban

    Zablowanie danego użytkownika, po naruszeniu zasad danej platformy.

  • Artykuł sponsorowany

    Brzmi jak reklama, jednak zawiera wartościową treść, merytoryczne przygotowanie, jedynie zawiera małę wziankę o marce lub produkcie.

  • Ankiety Facebook

    Narzędzie służące badaniu opinii. Szczególnie przydatne dla firm prowadzących sprzedaż na FB, w celu poznania potrzeb i oczekiwań konsumentów.

  • RTM

    Real time marketing, to inaczej marketing w czasie rzeczywistym

  • PPC

    Pay Per Click, opisuje rodzaj reklamy, której główną cechą jest płatność za kliknięcie, nie za wyświetlanie.

  • GA

    Google Analystics. Narzędzie analityczneod Google.

  • FAQ

    Frequently Asked Questions, często zadawane pytania. Najczęściej używany przy zbiorze pytan i odpowiedzi na temat danej marki lub produktu.

  • Fani strony

    Osoby, które określiły, że chcą otrzymywać Twój content, zapisały się na listę mailingową.

  • Zasięg organiczny

    Współczynnik wyszukiwania organicznego daje nam informację, dotyczącą ile osób odwiedziło naszą stronę w nieodpłatny sposób.

  • Lead Volume

    Wkaźnik, informujący o tym ile leadów generuje dana kampania.

  • B2C

    Business to Consumer. Transakcje realizowane są pomiędzy firmami a klientami indywidualnymi.

  • B2B

    Business to Business. Transakcje prowadzone są pomiędzy firmami.

  • Zimne leady

    Potencjalni klienci, którzy wykazywali niewielkie lub żadne zainteresowanie marką.

  • SAAS

    Software as a service. Model dystrybucji oprogramowania za pomocą "chmury". Plik znajduję się na serwerze usługodawcy i udostępniany jest klientom.

  • Lead

    Konsument potencjalnie zainteresowany naszą marką lub produktem. Leadem staje się osoba, która pozostawiła po sobie na stronie dane kontaktowe (np.mail)

  • Landing Page

    To pierwsz strona, na którą trafia odwiedający wskutek dziąłań marketingowych.

  • CR

    Conversion rate, współczynnik konwersji.

  • NPS

    Net Promoter Score, narzędzie do oceny lojalności klienów danej marki.

  • UTM

    Element prowadzenia analityki ruchu przychodzącego z social mediów. Do każdego linku można wkleić zmienną UTM by analizować ruch w raportach.

  • KPI

    Key Performance Indicator, kluczowe wskaźniki do osiągnięcia. Za ich pomoca mierzymy efektywność prowadzonych działań i jak skutecznie osiągane są cele biznesowe.

  • Kanały komunikacji

    Połaczenie pozwalające na komunikację między dwoma uczestnikami wymieniejącymi informacje.

  • Zasoby

    To ilość pewnego składnika w danym momencie. Derminanty przychodów i kosztów przedsiębiorstwa.

  • Taktyka

    Ustalenie konkretnych celów i sposobów ich realizacji.

  • SWOT

    Forma analizy szans, zagrożeć, plusów oraz minusów danego działania. Używana podczas planowania strategicznego.

  • Grupa docelowa

    Grupa do której skierowany jest nasz komunikat, reklama lub produkt.

  • Cel

    Jasno sformułowane, opisane liczbowo wskaźniki rozwoju.

  • CTA

    Call to action. Zachęta do odbiorcy lub klienta mająca na celu wywołać natychmiastową reakcje (np. sprawdź teraz).

  • Bot

    Program wykonujący pewne czynności w zastępie za czlowieka.

  • DM

    Direct Message, wiadomość prywatna. Stosowana zarówno np. Facebooku jak i w mailach.

  • LN

    Lead nurturing bazuje na zachowaniach klientów, np. wysyłamy konretne maile dostosowane do zachowań naszych odbiorców.

  • Fair trade

    Człowiek jest ważniejszy od zysku, globalny ruch wytwórców.

  • GDN

    Google Display Network, sieć reklamowania google.

  • Polaryzacja

    -

  • Lejek sprzedażowy

    Rożni ludzie w różnych moemntach mają rożne potrzeby i dlatego nie można stale prezentować im tych samych treści. Potrzebne są etapy: zapoznanie, zbudowanie relacji, sprzedaż.

  • Social selling

    -

  • Wyświetlenia

    Impressions, liczba wyświetleń.

  • Zasięg

    Reach, ile osób widziało naszą treść.

  • ChR

    Wskaźnik rezygnacji klientów. Czyli stosunek liczby klientów na początku podanego przedziału czasowego i na końcu.

  • CPL

    Koszt za lead. Suma wydatków podzielona przez pozyskane leady (np. wypełnienie formularza)

  • CPA

    Koszt pozyskanego klienta lub koszt za akcję. Wydatki na reklamę podzielone przez liczbę pozyskanych klientów/akcję.

  • CPC

    Pełna nazwa, cost per click. Pojawia się w momencie tworzenia kampanii polegających na płaceniu za każde kliknięcie/wejście na naszą stronę.

  • ROAS

    Return on ad spend, wskaźnik informujący o zwrocie z kampanii reklamowej.

  • ROI

    Return on Investment, wkaźnik wzrotu z inwestycji.

  • CR

    Współczynnik konwersji.

  • Fast-moving consumer goods

    Produkty sprzedawane szybko i często (np. produkty spożywcze).

  • CTR

    Click Through Rate-współczynnik klikalności danej reklamy, względem osób, którę ją zobaczą. Tak możemy zmierzyć skuteczność reklam.

  • Współczynnik dostarczalności maili

    Czyli ile z wysłanych e-maili dotrze do adresatów i zostanie otwartych.

  • Ewaulacja

    -

  • Exit rate

    Wspołczynnik wyjść.

  • Blacklink

    Linki zwrotnne.

  • Współczynnik wpisywania się

    Ile osób wpisało się do naszej bazy (np. mailingowej).

  • NPS

    Net Promoter Score, w skali od 1 do 10 bada jak klient poleci naszą firmę lub produkt dalej.

  • Share of voice

    Procent wypowiedzi o Twojej marce lub produkcie na tle innych. Obliczany automatycznie przez monitoring internetu.

  • Wydźwięk

    Czy np. marka jest lubiana, ile procent wypowiedzi jest pozytywnych oraz negatywnych. Obliczany automatycznie przez monitoring internetu.

  • Średnia darowizna

    Bardzo ważny czynnik. Należy obliczyć wpłaty z kampanii i podzielić przez liczbę klientów.

  • Nowi darczyńcy

    Mogą to również być klienci lub subskrybenci. Wyrażany stosunek w procentach, nowych osób do starych. Stały poziom klientów oznacza dobrą retencję.

  • Retencja

    Inaczej lojalność. W przypadku zbierania pieniędzy to analiza czy osoba ponawia wpłatę. W przypadku sprzedaży, czy klient ponowni zakup.

  • CSAT

    Badania dotyczące satysfakcji klienta, wyrażane w procentach.

  • Customer Experiens

    Czyli doświadczenie klienta z naszą marką.

  • AIDA

    Uwaga, zainteresowanie, pożadanie lub działanie.

  • On-page

    -

  • Strategia długiego ogona

    Termin określający rzadko wyszukiwane frazy. Stosują ją osoby, które dokłądnie wiedzą czego szukają.

  • Seo

    Search Engine Optimization, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Proce zmierzający do osiągnięcia przez dany serwis jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych.

  • Unikalni użytkownicy

    To użytkownik identyfikowany na podstawie używanego przez niego Id lub danych z ciasteczek.

  • Interakcja

    Interakcje pozwolą Ci badać zaangażowanie swojej społeczności oraz odbiorców. (Udostępnienia, reakcje, komentrze)

  • Recykling treści

    Jest to odświeżenie wcześniej stworzonych treści, dostosowanie do nowego formatu i ponowne wykorzystanie.

  • Live

    Materiał nagrywany na żywo z możliwością komentowania oraz lajkowania.

  • Grupy niestandardowe

    To opcja na skuteczne reklamowanie na Facebooku. Na taką grupę składają osoby zaangażowane w Fanpage oraz te, które odwiedziły stronę internetową lub wykonały inne określone działanie.

  • Efekt fałszywej powszechności

    -

  • Błąd analityczny

    Patrzenie w sposób analityczny tylko na jedną wartość. Większość wskaźników wymaga, patrzenia i analizowania zmiennych w grupie, aby widzieć zależności.

  • Efekt czystej ekspozycji

    -

  • Efekt skupienia

    Sprawia, że widzimy tylko szczegół, nieskupiając sie na ogóle. Częsty błąd marketingowców, Wzrost CTR nie musi oznaczać poprawy konwersji.

  • Zakotwiczenia

    Heurystyka, która polega na zakotwiczeniu pewnej informacji w głowie, ktorą możemy wykorzystać następnie podświadomie.

  • Pewność wsteczna

    Tendencja do oceniania pewnych sytuacji z przeszłości.

  • Ślepota pozauwagowa

    -

  • Efekt rozpuszczenia

    Rozpuszczenie wartych informacji przez mniej ważne.

  • Strategia

    Program działalności przedsiębiorstwa ukierunkowany na wykorzytanie potencjału i zasóbów do osiągniecia celów.

  • Influencer

    Osoba, która posida dużą i zaangażowaną grupę odbiorców na platformie social media. Z racji na swoje zasięgi, taka osoba może wpływać oraz zwiększać świadomość swoich odbiorców.

  • Paradoks wyboru

    -

  • Poziom Indentyfikacji

    -

  • Branding

    -

  • Personal Branding

    Strategia marketingowa, ukierunkowana na wspieranie wizerunku prawników i marki. Kreowanie zespołu jako specjalitów w swojej branży.

  • EVP

    Emotional Value Proposition

  • RFM

    Analiza częstotliwości wejśc oraz czas od ostatniego zakupu. Pozwala określić jakość klientów.

  • Lookalike

    Grupa podobnych odbiorców do grupy niestandardowej (np. takiej, która wykonała interakcje z naszym kontem)

footer-logo

SlownikSM.pl powstał, by udostępnić w jednym miejscu wszystkie kluczowe informacje o mediach społecznościowych. Za darmo i bez ściemy. Bo warto wiedzieć.

Wątki przewodnie
  • Słownik
  • Podstawy
  • O Nas
  • Blog
  • Kanały SM
  • Kontakt
Nasze projekty
  • MEdiagnoza
  • Zapłac.one
  • SocialMEDIAgnoza
Wsparcie
  • Polityka Prywatności

© MEDIAGNOZA