Rozmiary grafik na Facebooku i grupie Meta

Małgorzata Kula · 3 minuty czytania

Druga połowa 2022 roku 

Facebook potrafi być bardzo zdradzieckim narzędziem, jeśli chodzi o oficjalne rozmiary grafik. Te co prawda są praktycznie niezmienne od 2-3 lat, ale od czasu do czasu dostaje się nam nieogłaszanymi modyfikacjami. Wytyczne, o których przeczytacie poniżej, pochodzą z oficjalnej strony wsparcia grupy Meta. Nie oznacza to jednak, że są w 100% poprawne. W ciągu ostatnich miesięcy pojawiły się bowiem zmiany, za sprawą których wpisy np. poziome czy kwadratowe, nie do końca spinają się już z komputerami stacjonarnymi. Efektem tego są kolorowe paski po lewej i prawej stronie przygotowanej grafiki. Nie do końca wygląda to estetycznie, aczkolwiek jest to klarowny znak w kierunku niemal całkowitego przejścia na mobile. 

Jak wyglądają w praktyce takie zmiany? Poniżej udostępniamy dwa screeny z prowadzonych przez nas profili. 

Żadna ze znanych nam agencji nie informuje o tym zabiegu, chociaż jest on powszechny i dotyczy także największych, dostępnych na polskim rynku marek. W praktyce można to „przełknąć”. Można też dostosować rozmiary publikacji do norm mobilnych, jak np. przy zdjęciach 1200 x 628, które trafiają na tablice Waszej firmy czy klienta. Abstrahując jednak od takich ruchów, podajemy oficjalne wytyczne do najbardziej podstawowych grafik, dostępnych obecnie w całej grupie Meta, z naciskiem na Facebook. 

Zdjęcie profilowe: 800 x 800 pikseli 

Zdjęcie w tle (komputer): 851 x 315 pikseli 

Zdjęcie w tle (mobilne): 640 x 360 pikseli 

Tło grupy: 1640 x 856 pikseli (widoczne 1640 x 664 mobilnie) 

Rozmiary grafik na osi czasu 

Wpis kwadratowy: 1200 x 1200 pikseli 

Wpis pionowy: 640 x 960 pikseli 

Wpis poziomy: 1200 x 900 pikseli 

Wpis linowy: 1200 x 628 pikseli 

Kampanie reklamowe 

Powyższe wytyczne dotyczą wpisów klasycznych, które widzimy na co dzień na naszym profilu. Należy je wszak uzupełnić także o dodatki reklamowe, szczególnie, że popularne Reelsy i pozostałe dostępne formy, robią się rzeczywiście ważnym elementem całej układanki. Trzeba przecież pamiętać, że Facebook zupełnie inaczej patrzy na stare formy, a odrębnie na te dopiero wprowadzone. Nie ma to oficjalnego potwierdzenia, ale bez wyjątku wewnętrzne badania pokażą Wam, że niektóre rodzaje wpisów wyświetlają się po prostu chętniej. 

Jakich zatem rozmiarów powinny być treści, które trafią do menedżera reklam? 

Aktualności, prawa kolumna, artykuły błyskawiczne, wiadomości sponsorowane, skrzynka odbiorcza: kwadrat 1080 x 1080 pikseli 

Instagram Poziomo: 1080 x 566 pikseli 

Instagram Kwadrat: 1080 x 1080 pikseli 

Warto przy tym odnotować, że posty Instagrama także się zmieniają. Pisaliśmy o tym na profilu MEdiagnozy, gdzie dodatkowo opublikowaliśmy infografikę, potwierdzającą modyfikacje. 

Warto sprawdzać i drążyć, szczególnie, że kreatywność może popłacać. Przykładem tego są odpowiednio ułożone galerie, które tworzą jeden wspólny obrazek. Równie dobrze moglibyśmy do tego dodać słynne „Kliknij, by zobaczyć więcej”. Są to formaty zdjęć, które rozwijają się na urządzeniu mobilnym, pokazując nam dodatkowy napis czy obrazek, który rozpoczyna dalszą interakcję. 

Bo marketing to przecież kreatywność, więc zamykanie się na oficjalne wytyczne, nie zawsze zapewni nam sukces i leady, na których tak nam zależy.