Wieloletnia praktyka potwierdza, że większość firm nadal nie korzysta z kont firmowych. O ile podstawowa znajomość menedżera firmy istnieje i ma się dobrze, tak w przypadku bardziej rozbudowanych działań – są potężne luki. Dochodzi później do sytuacji, w której dana marka chciałaby prowadzić skuteczne kampanie, ale nie może. Konto jest blokowane (brak weryfikacji), dane przepadają lub piksel zainstalowany jest na koncie, na którym działa kilka innych firm. Grupy się zlewają, trudno dodawać nowe przyciski monitoringu zdarzeń (menedżer zdarzeń) czy po prostu: następuje rozliczenie przez agencję i nie mamy do końca kontroli, ile tych środków tak naprawdę wychodzi. Co zatem zrobić, by uniknąć tak prostej – teoretycznie – wpadki? Jakie działania wprowadzić na samym początku, by moja firma działała w social media najlepiej, jak to możliwe?
Na samym początku prosimy, by pamiętać o podstawowej sprawie. Przez konto firmowe nie rozumiemy strony firmowej na Facebooku. Tą utworzyć należy na samym początku, natomiast na dalszym kroku konieczne jest jej „obudowanie”. Rozumiem przez to właśnie konto menedżera firmy. By takie utworzyć, wystarczy przejść pod adres https://business.facebook.com/overview. Dzięki temu otrzymacie przycisk „Utwórz konto”, który z prostym formularzem pozwoli przejść dalej. W ten sposób utworzycie niejako bazę główną, z której możecie zarządzać swoimi profilami Facebook czy Instagram. W ten sposób pod jedną marką utworzycie odpowiednie dla siebie podkategorie, czy zarządzać będziecie kadrą i finansami.
Meta wprowadziła Business Suite już dawno. Nadrzędnym tego celem było po prostu odpowiednie katalogowanie markami, którymi się zarządza. Dotyczy to agencji social media, jak i pojedynczych firm, które chcą aktywnie działać w zakresie marketingu internetowego. Istnieje przy tym kilka bazowych punktów, które tłumaczą i uzasadniają istnienie tegoż konta:
Oczywiście korzyści jest tu znacznie więcej, od integracji Instagram czy WhatsApp przez wewnętrzne Centrum Zabezpieczeń. Wszystko to doprowadzi do sytuacji, gdzie z jednego miejsca poprowadzicie wszystkie niezbędne operacje, a jednocześnie stworzycie strukturę, przy której potencjalne odejście pracownika lub agencji, nie będzie miało wpływu na utratę danych czy w ogóle… dostępu do kanałów.
Z punktu widzenia remarketingu i działań reklamowych w ogóle, instalacja kodu piksela Facebook jest zapewne drugim najważniejszym krokiem, jaki musisz podjąć. Na ten etap konieczne jest jednak przeznaczenie znacznie większej ilości czasu. Sugerujemy oddanie tego w ręce social media managera z co najmniej dwuletnim stażem. Jeśli nie ma takiej opcji – pomocna może się okazać dłoń od MEdiagnozy, która to zajmuje się wdrożeniami tego typu. Kod piksela pozwala Wam śledzić i monitorować konkretne zachowania np. ze strony sprzedażowej, którą macie. To kilkanaście linijek, które należy wkleić we właściwym miejscu. Dzięki temu możecie dla przykładu dodawać zdarzenia z witryny, wybierać przycisk do monitorowania czy uzupełniać tabele kosztów, co pozwoli potem na weryfikację ROAS, które uzyskujecie.
Nie wiesz czym jest ROAS? Sprawdź nasz SłownikSM. Wyszukiwarkę znajdziesz na głównej stronie.
Co ważne, dzięki temu możecie bardzo mocno usprawnić zacieśnianie grup odbiorców. To właśnie piksel pomoże z organizacją czegoś takiego jak niestandardowe grupy odbiorców czy podobne grupy odbiorców. To wszak temat na zupełnie inny artykuł. Ważne jest jedno: Menedżer firmy i Menedżer zdarzeń to opcje na które nakieruj się od razu.
Prawdziwą zmorą reklamodawcy jest niemożność skorzystania z konta firmowego. Całkowicie wyklucza to przejrzystą pracę, często blokuje dostęp do łączenia kont Facebook i Instagram. Nie odkryjemy Ameryki dodając, że zawsze warto kontrolować swoje dostępy. Te nie powinny być w rękach jednej osoby (w przypadku zwolnień). Ile też razy spotkaliśmy się z przypadkiem, kiedy konto Instagram traciło dane… Nie zawsze procedura ich odwołania pomoże. Stąd też koniecznie zadbajcie o powyższe elementy.
Są to rozwiązania w pełni darmowe, niewymagające dużych nakładów pracy i czasu. Efekt jest z kolei banalnie prosty – zyskacie narzędzie, które ma Was wspierać i pomagać przez cały rok. Bezbłędnie.