Jeśli nie spotkaliście się z pojęciem key visual, to pora nadrobić zaległości! Najlepiej wyjaśnić, o co chodzi na przykładzie, jednak naturalnie zaczniemy od definicji. Jest to graficzny element występujący na każdej lub większości materiałów reklamowych marki. Jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej. Dzięki temu budujemy skojarzenia i rozpoznawalność, ale również dbamy o spójność i porządek.
Niezależnie od definicji, key visual najlepiej pokazać na przykładach popularnych marek.
Coca-Cola, motyw czerwonej falującej kreski.
Michelin, Ludzik Michelin.
PKO bank, połączenie części graficznej ze zdjęciem
Mam nadzieję, że już rozumiesz, w czym rzecz. Dobry key visual można opisać dosłownie kilkoma słowami, a osoba, która zetknie się z marką bez widocznego logo, od razu będzie wiedziała o kim mowa. I znowu, na przykładzie z naszego Polskiego ogródka. Nie zostawię logo ani nazwy firmy, ale jestem przekonana, że większość z Was ich nie będzie potrzebować, aby wiedzieć, do kogo należy.
Startujące firmy w dużej większości zaczynają właśnie od logo – i słusznie. Dzięki jego zaprojektowaniu możemy z dużo większym przemyśleniem zająć się resztą. Wielokrotnie można zauważyć, że firmy na logo poprzestają, brak brandbooka i key visuala wprowadza chaos i brak spójności w publikowanych treściach.
Ważne jest też zadanie sobie pytania. Co zapada nam bardziej w pamięć – Ludzik Michelin z reklamy, czy logo?
Patrz na swoją markę z lotu ptaka. Logo to tylko jeden z elementów spójnej i łatwej do przyswojenia całości, jednak zdecydowanie podczas jego projektowania musisz myśleć perspektywicznie. To, co będzie motywem przewodnim twojej marki, oraz jak ułatwi jej zapamiętanie.