Czy RTM może przydać się w social mediach?

Małgorzata Kula · 2 minuty czytania

Real Time Marketing to inaczej marketing, który ma odpowiadać na sytuację w czasie rzeczywistym. To właśnie tutaj możecie się wykazać kreatywnością, być tu i teraz – niskim kosztem wbić się w viralowe wydarzenie. Sami tylko spójrzcie na wyniki badań Smart Insight. 76% osób badanych twierdzi, że RTM zwiększyły zaangażowanie odbiorców, przy jednoczesnym wzroście zadowolenia klientów i sentymentu do marki.

Jak zrobić to dobrze?

Jak wszędzie, teoria bywa łatwiejsza od praktyki. W końcu nie wystarczy wrzucić śmiesznego zdjęcia i niech się dzieje wola Boga. Aby w ogóle startować z innymi w wyścigu RTM, musimy być stale na bieżąco, monitorować Internet, co akurat klikają internauci. Przejęcie Kaliningradu przez Czechów, ważne wydarzenie sportowe, a może nowy tweet Elona Muska? To tylko kilka przykładów.

Krótko i na temat.

Poniżej 5 złotych rad, jak wykorzystać moc realnego marketingu, trzymaj się ich, a z pewnością będzie Ci łatwiej zapanować nad ilością możliwości i wiadomości.

– Przygotuj kalendarz wydarzeń, eventów oraz świąt nietypowych, – Bądź czujny, – Stwórz ciekawy content i obudź swoją wyobraźnię, – Zastanów się raz jeszcze, czy te treści pasują do Twojego profilu, – Działaj szybko, jutro będzie już za późno!

Wierzę, że teraz świat viralowych treści stoi przed Tobą otworem. Zastanów się, jakie treści i wydarzenia będą pasować do Twojego kanału i tematyki i wykorzystaj je. Ogranicza Cię jedynie kreatywność i czas. Tu zasada, kto pierwszy ten lepszy, zdecydowanie działa.